آغازگر متنی
بررسی انواع آغازگر در کتب انگلیسی جدید تألیف مقطع متوسطه دوم در ایران، بر اساس رویکرد نقشگرای نظامبنیاد هلیدی [دوره 5، شماره 8، 1397، صفحه 31-62]
ا
ابزارهای افزایشی
شناسایی استاندارد نوع و تعداد ابزارهای انسجام ربطی در متون کودکان 10 تا 12 ساله [دوره 5، شماره 8، 1397، صفحه 159-190]
ابزارهای انسجام ربطی
شناسایی استاندارد نوع و تعداد ابزارهای انسجام ربطی در متون کودکان 10 تا 12 ساله [دوره 5، شماره 8، 1397، صفحه 159-190]
ابزارهای تقابلی
شناسایی استاندارد نوع و تعداد ابزارهای انسجام ربطی در متون کودکان 10 تا 12 ساله [دوره 5، شماره 8، 1397، صفحه 159-190]
ابزارهای زمانی
شناسایی استاندارد نوع و تعداد ابزارهای انسجام ربطی در متون کودکان 10 تا 12 ساله [دوره 5، شماره 8، 1397، صفحه 159-190]
ابزارهای علّی
شناسایی استاندارد نوع و تعداد ابزارهای انسجام ربطی در متون کودکان 10 تا 12 ساله [دوره 5، شماره 8، 1397، صفحه 159-190]
ارسطو
تحولات نظریة رتوریک سنتی از یونان تا روم: تفاوتها و شباهتهای نظریة رتوریکی ارسطو و نظریة معلمان خطابه در [دوره 5، شماره 7، 1397، صفحه 167-135]
اصطلاحشناسی
مینویسیم واژه، میخوانیم اصطلاح: بازخوانی مفهوم واژهگزینی در متن اصول و ضوابط واژهگزینی (ویرایش سومـ خرداد ۸۸) [دوره 5، شماره 7، 1397، صفحه 221-198]
اصول و ضوابط واﮊهگزینی
مینویسیم واژه، میخوانیم اصطلاح: بازخوانی مفهوم واژهگزینی در متن اصول و ضوابط واژهگزینی (ویرایش سومـ خرداد ۸۸) [دوره 5، شماره 7، 1397، صفحه 221-198]
انتقال زبان مادری
بررسی خطاهای همنشینی واژگانی فارسیآموزان عربی زبان [دوره 5، شماره 8، 1397، صفحه 7-29]
ب
بار پردازشی
تأثیر طول سازه بر حرکت نحوی: تحلیلی بر اساس ردیاب چشمی [دوره 5، شماره 7، 1397، صفحه 51-7]
بنیاد سعدی
کارایی فناوری و نرمافزارهای آموزشی در یادگیری واژگان زبان خارجی [دوره 5، شماره 8، 1397، صفحه 189-220]
پ
پی بست
چند نکته دربارة آبان یشت و نقد نقد آن [دوره 5، شماره 8، 1397، صفحه 127-158]
ت
تأثیر طول
تأثیر طول سازه بر حرکت نحوی: تحلیلی بر اساس ردیاب چشمی [دوره 5، شماره 7، 1397، صفحه 51-7]
تحلیل ردیابچشمی
تأثیر طول سازه بر حرکت نحوی: تحلیلی بر اساس ردیاب چشمی [دوره 5، شماره 7، 1397، صفحه 51-7]
ترتیب فراگیری
بررسی ترتیب فراگیری جهتهای زبان فارسی توسط غیرفارسیزبانان [دوره 5، شماره 7، 1397، صفحه 133-109]
تضعیف
بررسی آوایی غلت نرمکامی [w] در زبان فارسی [دوره 5، شماره 7، 1397، صفحه 197-169]
تعمیم نابجا
بررسی خطاهای همنشینی واژگانی فارسیآموزان عربی زبان [دوره 5، شماره 8، 1397، صفحه 7-29]
تغییرات صوتی
بررسی آوایی غلت نرمکامی [w] در زبان فارسی [دوره 5، شماره 7، 1397، صفحه 197-169]
توزیع واجی
بررسی آوایی غلت نرمکامی [w] در زبان فارسی [دوره 5، شماره 7، 1397، صفحه 197-169]
ج
جامعهشناسی اصطلاحات
مینویسیم واژه، میخوانیم اصطلاح: بازخوانی مفهوم واژهگزینی در متن اصول و ضوابط واژهگزینی (ویرایش سومـ خرداد ۸۸) [دوره 5، شماره 7، 1397، صفحه 221-198]
جهتهای زبان فارسی
بررسی ترتیب فراگیری جهتهای زبان فارسی توسط غیرفارسیزبانان [دوره 5، شماره 7، 1397، صفحه 133-109]
ح
حذف همخوان انسدادی
شباهتگریزی و حذف انسدادی پایانی در خوشههای همخوانی زبان فارسی در چارچوب نظریۀ بهینگی [دوره 5، شماره 7، 1397، صفحه 87-53]
حرکت نحوی
تأثیر طول سازه بر حرکت نحوی: تحلیلی بر اساس ردیاب چشمی [دوره 5، شماره 7، 1397، صفحه 51-7]
خ
خطابه
تحولات نظریة رتوریک سنتی از یونان تا روم: تفاوتها و شباهتهای نظریة رتوریکی ارسطو و نظریة معلمان خطابه در [دوره 5، شماره 7، 1397، صفحه 167-135]
خطاهای همنشینی واژگانی
بررسی خطاهای همنشینی واژگانی فارسیآموزان عربی زبان [دوره 5، شماره 8، 1397، صفحه 7-29]
خوشههای همخوانی
شباهتگریزی و حذف انسدادی پایانی در خوشههای همخوانی زبان فارسی در چارچوب نظریۀ بهینگی [دوره 5، شماره 7، 1397، صفحه 87-53]
د
دیرش
بررسی آوایی غلت نرمکامی [w] در زبان فارسی [دوره 5، شماره 7، 1397، صفحه 197-169]
دستورِ حساس به جهت
عدم تقارن درک و تولید زبانی در کودک: مرور و نقدی بر تبیین رویکرد بهینگی دوسویه [دوره 5، شماره 8، 1397، صفحه 63-97]
دستور نقشگرای نظامبنیاد
بررسی انواع آغازگر در کتب انگلیسی جدید تألیف مقطع متوسطه دوم در ایران، بر اساس رویکرد نقشگرای نظامبنیاد هلیدی [دوره 5، شماره 8، 1397، صفحه 31-62]
ر
راهبردهای یادگیری زبان دوم
بررسی خطاهای همنشینی واژگانی فارسیآموزان عربی زبان [دوره 5، شماره 8، 1397، صفحه 7-29]
رتوریک سنتی
تحولات نظریة رتوریک سنتی از یونان تا روم: تفاوتها و شباهتهای نظریة رتوریکی ارسطو و نظریة معلمان خطابه در [دوره 5، شماره 7، 1397، صفحه 167-135]
ریشه
چند نکته دربارة آبان یشت و نقد نقد آن [دوره 5، شماره 8، 1397، صفحه 127-158]
رفتار چشمی
تأثیر طول سازه بر حرکت نحوی: تحلیلی بر اساس ردیاب چشمی [دوره 5، شماره 7، 1397، صفحه 51-7]
ز
زمان شروع واک
بررسی تاثیر سرعت گفتار روی زمان شروع واک (وی اُتی) همخوان های انسدادی فارسی معیار در گفتار پیوسته [دوره 5، شماره 8، 1397، صفحه 97-126]
س
سرعت گفتار
بررسی تاثیر سرعت گفتار روی زمان شروع واک (وی اُتی) همخوان های انسدادی فارسی معیار در گفتار پیوسته [دوره 5، شماره 8، 1397، صفحه 97-126]
ش
شباهتگریزی
شباهتگریزی و حذف انسدادی پایانی در خوشههای همخوانی زبان فارسی در چارچوب نظریۀ بهینگی [دوره 5، شماره 7، 1397، صفحه 87-53]
شبکهی اجتماعی
کارایی فناوری و نرمافزارهای آموزشی در یادگیری واژگان زبان خارجی [دوره 5، شماره 8، 1397، صفحه 189-220]
ض
ضمیر اشاره
چند نکته دربارة آبان یشت و نقد نقد آن [دوره 5، شماره 8، 1397، صفحه 127-158]
ع
عدم تقارن درک و تولید
عدم تقارن درک و تولید زبانی در کودک: مرور و نقدی بر تبیین رویکرد بهینگی دوسویه [دوره 5، شماره 8، 1397، صفحه 63-97]
غ
غیرفارسیزبانان
بررسی ترتیب فراگیری جهتهای زبان فارسی توسط غیرفارسیزبانان [دوره 5، شماره 7، 1397، صفحه 133-109]
ف
فارسیآموزان
کارایی فناوری و نرمافزارهای آموزشی در یادگیری واژگان زبان خارجی [دوره 5، شماره 8، 1397، صفحه 189-220]
فارسی معیار
بررسی تاثیر سرعت گفتار روی زمان شروع واک (وی اُتی) همخوان های انسدادی فارسی معیار در گفتار پیوسته [دوره 5، شماره 8، 1397، صفحه 97-126]
فرهنگستان زبان و ادب فارسی
مینویسیم واژه، میخوانیم اصطلاح: بازخوانی مفهوم واژهگزینی در متن اصول و ضوابط واژهگزینی (ویرایش سومـ خرداد ۸۸) [دوره 5، شماره 7، 1397، صفحه 221-198]
فعل ربطی
چند نکته دربارة آبان یشت و نقد نقد آن [دوره 5، شماره 8، 1397، صفحه 127-158]
ک
کتابهای درسی زبان انگلیسی
بررسی انواع آغازگر در کتب انگلیسی جدید تألیف مقطع متوسطه دوم در ایران، بر اساس رویکرد نقشگرای نظامبنیاد هلیدی [دوره 5، شماره 8، 1397، صفحه 31-62]
کشش جبرانی
تجزیه و تحلیل کششجبرانی واکه در گونههای کردی ایلامی با تکیه بر تحلیل مورایی [دوره 5، شماره 7، 1397، صفحه 107-89]
گ
گونههای کردی ایلامی
تجزیه و تحلیل کششجبرانی واکه در گونههای کردی ایلامی با تکیه بر تحلیل مورایی [دوره 5، شماره 7، 1397، صفحه 107-89]
م
محدودیت زبانی
عدم تقارن درک و تولید زبانی در کودک: مرور و نقدی بر تبیین رویکرد بهینگی دوسویه [دوره 5، شماره 8، 1397، صفحه 63-97]
مرتبهبندی
عدم تقارن درک و تولید زبانی در کودک: مرور و نقدی بر تبیین رویکرد بهینگی دوسویه [دوره 5، شماره 8، 1397، صفحه 63-97]
ن
نرمافزار
کارایی فناوری و نرمافزارهای آموزشی در یادگیری واژگان زبان خارجی [دوره 5، شماره 8، 1397، صفحه 189-220]
نظریة رتوریکی
تحولات نظریة رتوریک سنتی از یونان تا روم: تفاوتها و شباهتهای نظریة رتوریکی ارسطو و نظریة معلمان خطابه در [دوره 5، شماره 7، 1397، صفحه 167-135]
نظریه بهینگی
شباهتگریزی و حذف انسدادی پایانی در خوشههای همخوانی زبان فارسی در چارچوب نظریۀ بهینگی [دوره 5، شماره 7، 1397، صفحه 87-53]
نظریهپردازان خطابه در روم
تحولات نظریة رتوریک سنتی از یونان تا روم: تفاوتها و شباهتهای نظریة رتوریکی ارسطو و نظریة معلمان خطابه در [دوره 5، شماره 7، 1397، صفحه 167-135]
نظریۀ بهینگی دوسویه.
عدم تقارن درک و تولید زبانی در کودک: مرور و نقدی بر تبیین رویکرد بهینگی دوسویه [دوره 5، شماره 8، 1397، صفحه 63-97]
نظریۀ مورایی
تجزیه و تحلیل کششجبرانی واکه در گونههای کردی ایلامی با تکیه بر تحلیل مورایی [دوره 5، شماره 7، 1397، صفحه 107-89]
و
واج
چند نکته دربارة آبان یشت و نقد نقد آن [دوره 5، شماره 8، 1397، صفحه 127-158]
واجآرایی زبان فارسی
شباهتگریزی و حذف انسدادی پایانی در خوشههای همخوانی زبان فارسی در چارچوب نظریۀ بهینگی [دوره 5، شماره 7، 1397، صفحه 87-53]
واج شناسی آزمایشگاهی
بررسی تاثیر سرعت گفتار روی زمان شروع واک (وی اُتی) همخوان های انسدادی فارسی معیار در گفتار پیوسته [دوره 5، شماره 8، 1397، صفحه 97-126]
واژگان پایه
کارایی فناوری و نرمافزارهای آموزشی در یادگیری واژگان زبان خارجی [دوره 5، شماره 8، 1397، صفحه 189-220]
واژهگزینی
مینویسیم واژه، میخوانیم اصطلاح: بازخوانی مفهوم واژهگزینی در متن اصول و ضوابط واژهگزینی (ویرایش سومـ خرداد ۸۸) [دوره 5، شماره 7، 1397، صفحه 221-198]
وزن هجایی
تجزیه و تحلیل کششجبرانی واکه در گونههای کردی ایلامی با تکیه بر تحلیل مورایی [دوره 5، شماره 7، 1397، صفحه 107-89]
ه
همخوانهای انسدادی
بررسی تاثیر سرعت گفتار روی زمان شروع واک (وی اُتی) همخوان های انسدادی فارسی معیار در گفتار پیوسته [دوره 5، شماره 8، 1397، صفحه 97-126]